Blog

යුගයේ විපරීත බව විකාරරෑපීව අත්දැකීමට, ප්‍රබන්ධමය අවකාශයක්

උදිත අලහකෝන් අප කල් ගත කරනුයේ විපරීත බව දිනෙන් දින දලුලන සමාජ වටපිටාවකය.මෙම විපරීතකරණය සීග්‍රයෙන් සාමාන්‍යකරණය වෙමින් පවතී. මෙහි පවත්නා…

‘මිදුණු විශ්වය’ හරහා ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ කලාව ගැන විමර්ශනයක්! (1 කොටස)

නිර්මාල් රංජිත් දේවසිරි මේ සටහනින් ආරම්භ කරන්නේ ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ මිදුනු විශ්වය චිත්‍රපටය මුල් කරගෙන ඔහුගේ බුද්ධිම-සෞන්දර්යාත්මක භාවිතය සම්බන්ධව කිරීමට බලාපොරොත්තුවන…

මහනුවර පැරැණිතම පුස්තකාලය – The oldest library in Kandy

සම්පත් බණ්ඩාර මහනුවර, ශ්‍රී දළදා මාලිගාව ඉදිරිපිට ඇති අඩක් ගොඩබිමේද, අඩක් ජලයේ ද පිහිටන සේ නිමවා ඇති උල්පැන්ගේ නමින් හදුන්වන…

පොහොසත් වීමේ දෛවෝපගත බව….

ආචාර්ය මහේෂ් හපුගොඩ ටයිටන් නම් කුඩා සබ්මර්සිබලයේ සිටි සියලුම අය මේ වනවිට මියගොස්. ඒ මියගිය අය අතර OceanGate හිමිකරු ස්ටොක්ටන්…

පාපයන්ගෙන් පිරි ආගමික ලෝකයක සමලිංගිකත්වය ?

ගගන වර්ණකුලසූරිය ” I respect culture, tradition and religion, but they can never justify the denial of basic rights”” මම…

Arriving at postmodernity – පශ්චාත් නූතනත්වයට පැමිණීම

රාජිත රූපසිංහ මේ ගොඩනැගිල්ලේ ස්ථර කිහිපය ලංකාවේ විසිවන සියවසේ දෙවෙනි භාගයයේ දෘෂ්වාටිදී නැමියාවන් ග්‍රාමීය සමාජයට කරන ලද බලපෑම පිළිබඳ ටිකක්…

ඉතිහාසයක් තුළ සාහිත්‍යය; සිංහල සාහිත්‍ය සංස්කෘතියෙහි කෘති සහ පුද්ගලයෝ – චාල්ස් හැලිසිගේ කෘතියේ සිංහල පරිවර්තනය පිළිබඳ විමසුමක්-

චින්තක රණසිංහ හැලිසිගේ ප්‍රයත්නය බෙහෙවින්ම අගය කළ යුතු එකකි. එයට එක් ප්‍රධාන හේතුවක් වන්නේ එය පූර්ව-නූතන සිංහල සාහිත්‍යයේ සිට නූතන…

අනුකූලක සංස්කෘතික දෘශ්‍ය කලාව පුපුරවා හරින්නට නම්…

සාලිය ඉඳුරුවිතාන මට මේ සටහන ලියන්නට සිතුනේ පසුගිය 10 වෙනි සෙනසුරාදා 2023-06 10, නුගේගොඩ බැලලයිකා කලා පරිශ්‍රයෙදී මා මිත්‍ර ප්‍රගීත්…

අද මුළු සමාජයම ඡායාරූප ශිල්පීන්… -අශෝක හඳගම-

අශෝක හඳගම ‘හෑගොඩ සේයා ශිල්ප නිකේතනය අධ්‍යාපන කටයුතුවලින් සමුගනී’ මැයෙන් වූ සමුගැනීමේ උළෙල, මහවැලි කේන්ද්‍රයේ දී  විශාල  රසවතුන් පිරිසකගේ  සහභාගිත්වයෙන් …

බුද්ධාගම හා සමසමාජ ව්‍යාපාරය

නන්දන වීරරත්න ලංකාවට බුද්ධාගම ආවට පස්සේ වෙනස් අලුත් මතවාදයක් ගෙනාවේ සමසමාජ ව්‍යාපාරය. බුද්ධාගමට අයිතිකාරයෝ හිටියට සමසමාජයට අයිතිකාරයෙක් නෑ. අපිත්  මුළු…